dilluns, 22 de setembre del 2014

                                                INKSCAPE



Enllaç de la descarrega inkscape:





Logotip inkscape :






Programa dibuix vectorial:

  • Podem apropar tot el que volguem,i no veurem els píxels.
  • El tamany dels fitxers es molt petit.
  • Podem deformar la imatge com volguem.


característiques principals:


  • Els fitxers de gràfics vectorials contenen un conjunt d'instruccions (vectors). Aquests vectors descriuen les dimensions i formes de cada línia, cercle, arc o rectangle que fa el dibuix. Quan la imatge es visualitza, el programa llegeix aquestes instruccions i reconstrueix les formes i els colors per representar-los a la pantalla.

  • L’avantatge principal dels gràfics vectorials és que cada peça de la imatge pot ser manipulada separadament. És possible moure objectes individuals al voltant de la pantalla, i allargar-los, rotar-los, duplicar-los o introduir una distorsió. També cal tenir en compte que al modificar la mida de les imatges aquestes no perden definició (en canvi, els bitmaps sí), i a més, els fitxers tenen una mida compacta.

  • El principal desavantatge d’aquest format és que les imatges, com més complicades són, l'ordinador triga més temps a calcular-les i, per tant, a representar-les.


Altres programes:


  • corel draw
  • adobe illustrator
  • macromedia flash
  • autocad
  • qucad



Dibuixos amb inkscape:



Aquest dibuix el vaig fer primer escrivint les lletres del meu nom en un quadre d'escriptura ,després vaig fer un degradat a les lletres,després les vaig doblar vaig fer el contorn de color blanc ,les vaig fer mes petites i finalment les vaig ficara sobre de les primeres .











Per començar vaig crear una el·lipse que seria el cos, després una altra que seria el cap. Després una altra que seria una ala, després vaig canviar el centre de rotació i la vaig copiar unes quantes vegades, després les vaig canviar de posició i així es va formar una ala,després la vaig copiar l'ala sencera i la vaig girar per posar la a l'altre costat. Finalment només em quedava elegir els colors en escala i ja estaria acabada la papallona.








Per fer quest dibuix el primer que he fet ha sigut fer el personatge amb cercles i línies i ficar el color.Després he fet la taula,  fent un cercle de color negre,doblant-lo , contraient-lo i pintant-lo de colr negre.Després he fet els lacasitos fent dos cercles un de color negre i l'altre blanc amb degradat,he ficat el blanc sobre l'altre.després he ficat el mateix però canviant el lacasito a colr blau ,ho he ant doblant i canviant de tamany i repartint-ho per la taula.Finalment he ficat al personatge al mig.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada